Menu

Twój pierwszy raz, czyli jak wybrać motocykl

W momencie, gdy zasoby finansowe i inne okoliczności pozwalają nam podjąć decyzję (w większości przypadków długo odkładaną) o zakupie pierwszego w życiu motocykla, należy się zastanowić, jak dokonać tego jedynego i właściwego wyboru. Z pomocą przyjdzie z pewnością określenie podstawowych parametrów, istotnych dla przyszłych użytkowniczek i użytkowników owej maszyny.

Masa ma znaczenie

 

Odwiedzając salon motocyklowy musimy zwrócić uwagę na wagę motocykla – należy bowiem pamiętać, że inaczej zachowywać będzie się maszyna o masie 190 kilogramów, inaczej zaś ta o 100 kilo cięższa. Zasadnicza różnica dotyczyć będzie – w przypadku pierwszego motocykla w życiu sprawa ta jest wyjątkowo istotna – kwestii manewrowania, szczególnie w trakcie poruszania się po zakorkowanych drogach.

 

Twoja wysokość

 

Chodzi zarówno o to, ile mierzymy my, jak i sam motocykl – konkretniej zaś, o dopasowanie jednego i drugiego. Wybierając motocykl, należy go bowiem „przymierzyć” – istotnym jest, by sprawdzić, czy bez problemu dostajemy do kierownicy, a stopy mają dobry kontakt z podłożem maszyny.

Jak bardzo pojemny?

 

Zaczynając swoją przygodę z motocyklem, wygodniej (a przede wszystkim bezpieczniej) będzie postawić na tak zwaną pięćsetkę, a nawet dwieście pięćdziesiątkę. Chodzi, rzecz jasna, o pojemność silnika maszyny. Przy mniejszych modelach z całą pewnością łatwiejsza będzie nauka manewrowania czy brania zakrętów. Po sezonie czy dwóch, które potrzebne są na nabycie wprawy w sterowaniu motocyklem, przerzucić można się na „większy” okaz.

 

O konstrukcji słów kilka

 

Wracając do kwestii przeznaczenia motocykla – nadrzędną sprawą będzie konstrukcja. Dla przykładu – model sportowy przystosowany jest do jazdy po prostej nawierzchni dobrej jakości (między innymi dzięki zastosowaniu bieżnika czy specjalnemu układowi silnika), nie będzie więc zbytnio nadawał się do wycieczek po dziurawych, pełnych kolein drogach. Wybór konstrukcji motocykl zależeć będzie nie tylko od nawierzchni, ale również od długości przyszłych tras oraz pozycji, którą chcielibyśmy przyjmować przemierzając świat na motocyklu.

Tagi: ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *